Bombas Gens Centre d’Art estrena identitat visual i xarxes socials
En el compte enrere per a la seua inauguració oficial esta primavera, Bombas Gens Centre d’Art presenta la identitat corporativa amb la qual es donarà a conèixer davant el gran públic. Dissenyada per l’Estudi Gallén+Ibáñez, partix d’un motiu ornamental déco extret de la reixa de l’edifici que representa una font. “El nou centre d’art té la seu a una antiga fàbrica de bombes hidràuliques, i no podíem obviar-ho. Hem volgut retre homenatge al passat d’este singular edifici tant en la seua identitat verbal com en la seua identitat visual”, afirma la dissenyadora Marisa Gallén. Este motiu d’aigües és molt adequat com a tribut al passat de l’edifici, però a més és significatiu perquè les dos sèquies més importants de la ciutat, Mestalla i Rascanya, passen per davant seu. “Hem simplificat el motiu fins arribar a una forma icònica que ens recorda a una B, aconseguint un símbol potent i carregat de significat”, explica Carmina Ibáñez, coautora del disseny.
La marca del centre d’art impulsat per la Fundació Per Amor a l’Art compleix tres premisses: ser contemporània, ser recognoscible i ser formalment sintètica. “Creiem que és una icona original, sòlida, dinàmica i fàcilment reconeixible que destacarà en el paisatge urbà i gràfic, el que contribuirà a una ràpida imposició de la marca”, assegura Nuria Enguita, directora de Bombas Gens Centre d’Art. Així, el logotip es construeix amb una tipografia de pal sec inspirada en les tipografies de les avantguardes històriques, molt especialment en les que apareixen en els elements publicitaris de l’antiga fàbrica. Aquesta elecció expressa tant respecte per la tradició com voluntat de progrés. “Este era un dels aprioris per part de la Fundació Per Amor a l’Art, en el seu desig de mantenir en el possible la memòria del lloc. I pensem que s’ha complit”, afirma la directora de la Fundació, Susana Lloret.
L’àmplia experiència de l’estudi de disseny Gallén+Ibáñez en projectes culturals al llarg dels seus 30 anys de trajectòria ha estat una de les claus perquè fos el seu estudi el que desenvolupés el logotip i la imatge corporativa de Bombas Gens Centre d’Art. Gallén+Ibañez és “un xicotet laboratori de disseny on els treballs es fan a mida per al client”, segons les seves pròpies declaracions, i compta amb nombrosos treballs per a institucions culturals com Teatres de la Generalitat, el Festival Ensems de Música Contemporània, el Palau dels Arts Reina Sofia, la companyia Micalet, la sala d’exposicions lametro o ARTEMADRID, així com publicacions per institucions com l’Ajuntament de València o la Generalitat Valenciana, entre moltes altres.
Paral·lelament a la seva identitat corporativa, Bombas Gens també ha estrenat esta setmana perfil a les xarxes socials: a Facebook (BombasGens), Twitter (@BombasGens) i Instagram (bombasgens). Des d’allà s’aniran comunicant les principals informacions que genere el centre d’art, es compartiran continguts inspiracionals, i es promourà la creació d’una comunitat d’usuaris amb interessos afins.